سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

کارشناسان فروش:071-36287039

قوانين و مقررات

قوانين و مقررات

استفاده از فروشگاه و/يا ثبت سفارش در هر زمان به معناي پذيرفتن کامل کليه شرايط و قوانين آفي‌کالا از سوي کاربر مي‌باشد. لازم به ذکر است شرايط و قوانين مندرج، جايگزين کليه توافق‌نامه‌هاي قبلي محسوب مي‌شود.

 

قوانين عمومي

کليه اصول و رويه‌هاي آفي‌کالا منطبق با قوانين جمهوري اسلامي ايران، قانون تجارت الکترونيک و قانون حمايت از حقوق مصرف‌کننده است و متعاقباً کاربر نيز مؤظف به رعايت قوانين مرتبط با کاربر است. در صورتي که در قوانين مندرج، رويه‌ها و سرويس‌هاي آفي‌کالا تغييراتي در آينده ايجاد شود، در همين صفحه منتشر و بروزرساني مي‌شود و کاربر توافق مي‌نمايد که استفاده مستمر وي از سايت به معني پذيرش هرگونه تغيير است.

 

الف) تعاريف

فروشگاه: فروشگاه اينترنتي آفي‌کالا به نشانی https://www.offykala.ir

فروشنده: مديريت فروشگاه اينترنتي آفي‌کالا

کالا: هرگونه کالاي فيزيکي و مجازي ارائه شده در بستر سايت آفي‌کالا

خريدار: شخصي که با اطلاعات کاربري خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش يا هرگونه استفاده از خدمات آفي‌کالا اقدام نمايد.

 

ب) استفاده از سايت

خريدار هنگام سفارش کالا بايد حتماً اطلاعات صحيح و کامل خود را در سایت درج نمايد. مسئوليت هرگونه اشتباه در ارسال ناشي از نقص در نشاني، متوجه خود خريدار بوده و فروشنده، هيچگونه مسئوليتي را متقبل نمي‌شود.

فروشنده هيچگونه مسئوليتي را در مورد کارکرد ناقص سايت که ناشي از عوامل خارج از مديريت اين سايت باشد (همانند نقص اينترنت، جنگ، سيل، زلزله، آتش‌سوزي و وقوع هر حادثه‌اي که ممانعت از وقوع آن در اختيار آفي‌کالا نبوده و موجبات تأخير، عدم تحويل يا ايجاد خسارت به مرسوله را فراهم آورد) نمي‌پذيرد.

صحت و سقم مطالب عنوان شده در لينک‌ها و يا مطالبي که به خارج از سايت ارجاع داده شده‌اند، از سايت مستقل بوده و فروشگاه مسئوليتي در قبال محتويات آنها ندارد.

هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات موجود در سايت اعم از خدمات و محتويات اين سايت، حق پيگرد قانوني را براي صاحبان سايت، محفوظ مي‌دارد.

 

ج) خريد کالا

در صورتي که خريدار در مورد کالا سؤالي دارد و يا نياز به اطلاعات بيشتري دارد، حتماً قبل از اقدام به نهائي‌سازي خريد، از بخش تماس با ما سؤالات خود را طرح کرده و تا قبل از حصول اطلاعات کافي در مورد آن کالا، سبد خريد خود را پرداخت نهائي ننمايد.

با توجه به اینکه سایت اینترنتی آفی‌کالا یک فروشگاه آنلاین است و کالاها را از فروشگاه‌های همکار و عمده‌فروشی‌های سطح کشور خریداری می‌نماید و خود فاقد انبار فیزیکی برای دپوی کالا می‌باشد، در خريدهای اينترنتی از سایت آفی‌کالا، آفی‌کالا به نمایندگی از خریدار، کالای وی را خریداری کرده و پس از تأمین کالا در اختیار وی قرار می‌دهد. بنابراین تحویل حضوری کالا، تحویل فوری و پرداخت درب منزل، در خرید از سایت آفی‌کالا امکان‌پذیر نمی‌باشد.

در صفحه توضیحات کالایی که قصد خرید آن است، مدت زمان تأمین کالا قید شده است. کالا به صورت پست سفارشی ارسال می‌شود. مدت زمان پست سفارشی به مدت زمان مورد نیاز برای آماده‌سازی کالا اضافه می‌شود. زمان پست معمولاً بین 3 تا 8 روز کاری است که این زمان به زمان تأمین و آماده‌سازی کالا اضافه می‌شود. خریدارانی که عجله دارند و می‌خواهند خیلی زود کالا به دست آنها برسد، می‌توانند کالای خود را از فروشگاه دیگری تأمین نمایند.

فروش و ارسال کالا بر مبناي نوع و مقداري است که خريدار آن را در صفحه سفارش خود در فروشگاه، درج نموده است.

ارزش کالاي سفارش داده شده طبق فهرست قيمت بروز سايت بوده و شامل کليه ماليات‌ها و عوارض فروش است. فقط در برخي موارد، هزينه بسته‌بندي، هزينه حفاظ ضدضربه، هزينه ارسال، گارانتی و بيمه به کالا افزوده مي‌شود.

افزودن کالا به سبد خريد، به معناي رزرو کالا نبوده و هيچگونه حقي را براي خريدار ايجاد نمي‌کند. همچنين تا پيش از ثبت نهائي، هرگونه تغيير از جمله تغيير در موجودي کالا يا قيمت، روي کالاي افزوده شده در سبد خريد، اعمال خواهد شد. بنابراين به خريداران توصيه مي‌شود در صورت قطعي بودن تصميم نسبت به خريد از فروشگاه، در اسرع وقت نسبت به نهائي‌سازي سفارش خود اقدام نمايند. شايان ذکر است سفارش تنها زماني نهائي مي‌شود که خريدار شماره سفارش خود را دريافت نمايد.

خريدار بايد در پرداخت الکترونيکي، به موارد امنيتي و علامت رمزگذاري درگاه بانک دقت نمايد.

در صورت بروز مشکل در پردازش نهائي سبد خريد مانند اتمام موجودي کالا يا خطا در تراکنش بانکی، مبلغ پرداخت شده، وارد سیکل بانک شده و توسط بانک طي 24 الي 72 ساعت به حساب خريدار واريز خواهد شد.

فروشنده سفارش خريدار را به مکاني ارسال خواهد نمود که خريدار در صفحه “حساب کاربري من” در سايت درج نموده است؛ بديهي است در صورت عدم حضور خريدار در محل دريافت کالا در زمان پس از ارسال، فروشنده هيچگونه مسئوليتي ندارد.

تحويل سفارش در اماکن عمومي مانند کافه، رستوران، هتل، مترو و … امکان‌پذير نبوده و لازم است آدرس خريدار جهت تحويل کالا، دقيق و قابل استناد باشد.

ممکن است در زمان ثبت سفارش، چند نفر به صورت هم‌زمان يک کالا را سفارش‌گذاري کنند که موجودي کافي نداشته باشد. در اين حالت اولويت با اولين کاربران پرداخت‌کننده است. بديهي است که وجه پرداخت شده نفرات ديگر به ايشان عودت داده خواهد شد و مجموعه آفي‌کالا هيچگونه مسئوليتي در تأمين کالاي فوق برای مابقی خریداران ندارد.

کالاهايي که به صورت باندل (کالاهايي که به همراه کالاهاي ديگر بايستي سفارش‌گذاري شوند)، در سايت قرار داده مي‌شوند، قابل فروش به صورت غيرباندل يا تکي نمي‌باشند. در صورت خريد مشتري به صورت تکي به هر نحو، وجه پرداخت شده به حساب ايشان واريز خواهد شد.

عودت وجه توسط آفی‌کالا به خريدار تنها با ارايه عکس کارت ملي و حساب بانکي مربوط به سفارش‌دهنده يا پرداخت‌کننده وجه امکان‌پذير مي‌باشد.

در صورت مشاهده هر گونه مغايرت فيزيکي و مشخصات فني، مشتري بايستي ظرف مدت 24 ساعت پس از تحويل کالا در ساعات کاري فروشگاه، به پشتيباني آنلاين آفي‌کالا اطلاع دهد. در صورتي که اين مغايرت از روي جعبه (رنگ، مشخصات فني) قابل تشخيص باشد، کالا بايد بدون استفاده و پلمپ باشد.

آفي‌کالا اصلي بودن کالاهاي ارائه شده را ضمانت مي‌نمايد. در صورتي که کالا اصل نباشد با کلمه “طرح” يا “غير اصلي” در نام کالا مشخص مي‌شود. بديهي‌ست مقوله گارانتي متفاوت از ضمانت اصالت مي‌باشد و کالاهايي نظير پردازنده‌هاي اينتل (در دسته کالاهاي ديجيتال) با فن و بدون فن وجود دارند که با وجود دارا بودن اصالت و کيفيت، فاقد گارانتي هستند.

به دليل نوسان‌هاي قيمت محصولات در صورت تغيير قيمت در هر زمان، امکان اصلاح قيمت در سفارشات پرداخت شده وجود ندارد.

توصیه اکید می‌شود که قبل از نهایی کردن سفارش و پرداخت آن، تحقیقات خود در مورد مشخصات کالا، قیمت آن و تمامی موارد مرتبط با سفارش را کامل نمائید. به تقاضای کاربرانی که به دلیل نوسان قیمت مانند ارزان‌تر شدن کالا در آفی‌کالا یا سایت‌های دیگر پس از ثبت نهایی سفارش، تقاضای کنسل کردن سفارش را دارند، توجهی نشده و کالا طبق برنامه زمان‌بندی، تأمین و به آدرس خریدار ارسال می‌شود.

 

د) انصراف از خرید

چنانچه مشتری پس از ثبت سفارش در سایت آفی‌کالا بنا به هر دلیلی، از خرید خود منصرف شده باشد، این حق را دارد که تا 6 ساعت پس از ثبت سفارش، درخواست خود را فقط از طریق سیستم چت آنلاین در سایت ثبت نماید. در این حالت، عین مبلغ سفارش خرید مشتری، طی 48 تا 72 ساعت کاری آینده از زمان ثبت درخواست انصراف از خرید، به شماره شبای بانکی اعلامی توسط خریدار که لزوماً باید به نام خودش باشد، واریز می‌شود.

در صورتی که زمانی بیشتر از 6 ساعت از زمان ثبت سفارش گذشته باشد، با توجه به اینکه کالا وارد فرایند تأمین آن توسط آفی‌کالا می‌شود، جریمه‌ای معادل 3 درصد کل مبلغ کالا تا سقف یک میلیون تومان از مبلغ پرداختی خریدار کم شده و مابقی آن به حساب وی بازگردانده می‌شود. مدت زمان تسویه و عودت وجه بین 48 تا 72 ساعت کاری از زمان درخواست به شماره شبای اعلامی خریدار واریز می‌شود. این تمهید برای جلوگیری از سوء استفاده برخی کاربران از نوسانات قیمت کالا در سایت آفی‌کالا و بازار اندیشیده شده است و با توجه به اینکه آفی‌کالا خود دارای انبار دپوی کالا نمی‌باشد و کالای مدنظر مشتری را صرفاً برای وی ثبت سفارش و خرید می‌نماید، طبیعتاً انصراف از خرید به دلیل بار مالی وارد بر آفی‌کالا به جهت انبارش آن کالا، هزینه‌بر بوده و خریدار بایستی بخشی از این هزینه را طبق مبلغ اعلامی (جریمه‌ای معادل 3 درصد کل مبلغ کالا تا سقف یک میلیون تومان)، حین انصراف خود از خرید در بازه بیشتر از 6 ساعت پس از ثبت سفارش کالا، بپردازد.

انصراف از خرید پس از ارسال کالا توسط آفی‌کالا به سمت مشتری، امکان‌پذیر نمی‌باشد.

 

ه) عودت وجه به مشتری

مشتری می‌‌بایست شماره شبای بانکی که حساب آن به نام صاحب پروفایل می‌‌باشد را در حساب کاربری آفی‌‌کالای خود ثبت نماید (در خصوص افراد زیر 18 سال فاقد کارت بانکی، شماره کارت یکی از والدین ایشان با اولویت پدر، کفایت می‌‌کند).

تمامی مبالغ عودتی به مشتری (در انصراف، مرجوعی و …) در بازه 48 تا 72 ساعته کاری پس از توافق موضوع، به شماره شبای بانکی خریدار واریز می‌شود. از تماس تلفنی و ارتباط برای تسریع فرایند خودداری شود تا مراحل مالی و حسابداری طی شود.

در صورت ایجاب عودت وجه به حساب مشتری، اصل بر این است که مبلغ به شماره شبای بانکی اعلام شده توسط مشتری عودت خواهد شد. مشتری با اعلام شماره شبا به آفی‌کالا، می‌‌پذیرد که نسبت به انجام تراکنش‌‌های مالی در خصوص عودت وجه خریدهای انجام شده از آفی‌‌کالا، رضایت داشته و با معرفی شماره شبا در حساب کاربری یا راه‌های ارتباطی با کارشناسان پشتیبان آفی‌کالا، مسئولیت‌‌های قانونی در این خصوص را می‌‌پذیرد.

در صورتی که در هر خرید واریز اولیه از کارت دیگری صورت گرفته باشد و مغایرتی بین حساب مبدأ که پرداخت اولیه از آن انجام شده با حساب اعلامی توسط مشتری در حساب کاربری کشف شود، آفی‌‌کالا می‌‌بایست مدارک صاحب حساب کارت مبدأ را به همراه مدارک صاحب پروفایل بررسی کرده و مطابق با ضوابط و مقررات قانونی، مبلغ را به حساب مبدأ عودت خواهد داد.

 

ن) گارانتی

عرضه کالاهایی مانند موبایل می‌تواند به صورت با گارانتی و بدون گارانتی باشد. هدف از این اقدام، کاهش هزینه خرید موبایل برای افرادی است که قصد دارند با قبول ریسک عدم پشتیبانی، هزینه کمتری صرف نمایند. این افراد با قبول عدم برخورداری از بازه اطمینان‌آور 18 ماهه معتبر برای گارانتی موبایل خود، عملاً هزینه کمتری می‌پردازند. شایان ذکر است که گارانتی‌دار نبودن موبایل به معنای ورود غیرقانونی و یا مشکل‌دار بودن رجیستری آن نبوده و کالای اصل، نو و سالم به مشتری تحویل می‌شود. توصیه این است خریداران، گارانتی را هم به همراه موبایل خریداری نمایند.

در گروه لوازم خانگی و آشپزخانه، عرضه کالا به دو صورت بدون گارانتی (ضمانت اصالت و سلامت کالا) و گارانتی معتبر شاولد صورت می‌پذیرد. توصیه این است که گارانتی معتبر هم خریداری شود تا دوره پشتیبانی از کالا نیز شامل خرید از سایت شود.

گارانتی کالاهایی مانند قطعات کامپیوتری، لپتاپ و لوازم الکترونیکی عموماً توسط شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی می‌باشد که در مشخصات صفحه خرید کالا قید شده است. بدیهی است در صورتی که پس از ارسال کالای پلمپ و دریافنت آن توسط خریدار، موردی برای کالا پیش آمده و یا ایرادی داشته باشد، پیگیری بررسی/تعویض/تعمیر آن با شرکت ارائه دهنده گارانتی برای آن کالا بوده و سایت آفی‌کالا مسئولیتی در این قبال ندارد. در صورت رخداد موارد ایرادی در این کالاها، بایستی صرفاً از شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی، پیگیری نمود و از ارتباط با آفی‌کالا خودداری نمائید.

 

و) ارتباطات و خدمات پس از فروش

ارتباط فروشنده با خريداران از طريق نشاني رسمي سايت به آدرس www.offykala.ir و اطلاعات موجود در صفحه “تماس با ما” صورت خواهد پذيرفت.

هدف از ايجاد بخش تعامل در صفحه “تماس با ما”، اشتراک‌گذاري تجارب و نقطه‌نظرات ارزشمند کاربران با فروشنده مي‌باشد؛ بنابراين جهت ارسال نظرات مربوط به کالا يا خدمات خاص، از صفحه همان کالا و خدمات خاص استفاده شده و در صفحه “تماس با ما” درج نشود.

فروشگاه در باب صحت و سقم نظرات و تجربيات کاربران در مورد کالا که در صفحه آن کالا و در زير آن درج مي‌شود، مسئوليتي ندارد؛ به عبارت ديگر، نمايش نظرات کاربران در سايت به معناي تأييد فني فروشگاه در مورد محتويات نظرات نيست.

آدرس ايميل، آدرس پستي و شماره همراهي که کاربر در پروفايل خود ثبت مي‌کند، تنها نشاني‌هاي رسمي‌اي هستند که مورد تأييد مشتري بوده و تمام مکاتبات و پاسخ‌هاي آفي‌کالا با وي از طريق آنها صورت مي‌گيرد.

ايميل info@offykala.ir، کانال رسمي اطلاع‌رساني وضعيت پردازش سفارش يا رويدادها، خدمات و سرويس‌هاي آفي‌کالاست که با کاربران خود ارتباط برقرار مي‌کند.

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول