سرویس مهلت تست 7 روزه آفیکالا
در راستای ایجاد سرویسهای ارزش افزوده، آفیکالا این امکان را ایجاد نموده تا کلیه کالاهایی که نیاز به تست دارند، تا 7 روز پس از تحویل، دارای فرصت تست باشند.
چنانچه کالا در مدت 7 روز پس از تحویل، دچار مشکل شده باشد و این اشکال از طریق استفاده نادرست از کالا (نصب و راهاندازی، تنظیمات، نگهداری و استفاده غیرمتداول و متفاوت با توصیه سازنده کالا که در بخش دفترچه راهنمای کالا قید شده است) رخ نداده باشد، مشتری میتواند کالا را با هماهنگی بخش پشتیبانی آفیکالا و با در نظر گرفتن شرایط زیر بازپس فرستد. در غیر اینصورت از عودت آن خودداری نمایید.
آسیبهای فیزیکی ناشی از حمل و نقل بر طبق رویهها در لحظه تحویل به مشتری و یا 24 ساعت پس از تحویل کالا اعلام گردد؛ در غیر این صورت جهت تأیید درخواست مرجوعی نیاز به ارسال مستندات شفاف میباشد.
لازم به توجه است که ایرادهای اعلام شده توسط مشتری (در مواردی که مرجوعی سلیقهای نیست)، توسط کارشناسان خدمات پس از فروش آفیکالا کنترل و بررسی میشود و در صورت تأیید نقص فنی، کالا مشمول استفاده از سرویس بازگشت وجه میشود؛ در غیر اینصورت، کالا برای مشتری دوباره ارسال خواهد شد. اعلام تصمیم نهایی در رابطه با کالاهای مرجوعی بر عهده آفیکالا میباشد.
در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در آفیکالا به اتمام برسد و آفیکالا امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، میتواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید.
استثنائات
کالاهای زیر شامل 7 روز مهلت تست آفیکالا نمیباشند:
- پردازندههای (Cpu intel) شرکت اینتل به دلیل عدم وجود شماره سریال جهت شناسایی آنها
- قطعاتی نظیر مادربرد، هارد و غیره که بر روی سیستم اسمبل شده باشند (پیچ شده باشند)
- کالاهایی که به عنوان هدیه، همراه با کالای خریداری شده ارسال میشوند
- محصولات مصرفی مانند: باتری، خمیر حرارتی، پک سیدی و پک دیویدی، تونر و کارتریج پرینتر، دستمال، اسپری، مایع نظافت، پد موس و کالاهای مشابه دیگر
- کلیه کالاهایی که فاقد شماره سریال واحد هستند نظیر: ایرپادها، هدستهای سامسونگ و شیائومی و مانیتورهایی که زیر 6 عدد پیکسل سوخته داشته باشند
- گوشیهای موبایل و تبلتها در صورتی که سیمکارت خورده باشد، ثبت مالکیت (ریجستر) شده باشد و یا از نظر ظاهری آسیب دیده یا دارای خط و خش باشد.
انصراف از خرید
چنانچه مشتری پس از ثبت سفارش در سایت آفیکالا بنا به هر دلیلی، از خرید خود منصرف شده باشد، این حق را دارد که تا 6 ساعت پس از ثبت سفارش، درخواست خود را فقط از طریق سیستم چت آنلاین در سایت ثبت نماید. در این حالت، عین مبلغ سفارش خرید مشتری، طی 48 تا 72 ساعت کاری آینده از زمان ثبت درخواست انصراف از خرید، به شماره شبای بانکی اعلامی توسط خریدار که لزوماً باید به نام خودش باشد، واریز میشود.
در صورتی که زمانی بیشتر از 6 ساعت از زمان ثبت سفارش گذشته باشد، با توجه به اینکه کالا وارد فرایند تأمین آن توسط آفیکالا میشود، جریمهای معادل 3 درصد کل مبلغ کالا تا سقف 400 هزار تومان از مبلغ خریدار کم شده و مابقی آن به حساب وی بازگردانده میشود. مدت زمان تسویه و عودت وجه بین 48 تا 72 ساعت کاری از زمان درخواست به شماره شبای اعلامی خریدار واریز میشود. این تمهید برای جلوگیری از سوء استفاده برخی کاربران از نوسانات قیمت کالا در سایت آفیکالا و بازار اندیشیده شده است و با توجه به اینکه آفیکالا خود دارای انبار دپوی کالا نمیباشد و کالای مدنظر مشتری را صرفاً برای وی ثبت سفارش و خرید مینماید، طبیعتاً انصراف از خرید به دلیل بار مالی وارد بر آفیکالا به جهت انبارش آن کالا، هزینهبر بوده و خریدار بایستی بخشی از این هزینه را طبق مبلغ اعلامی (جریمهای معادل 3 درصد کل مبلغ کالا تا سقف 400 هزار تومان)، حین انصراف خود از خرید در بازه بیشتر از 6 ساعت پس از ثبت سفارش کالا، بپردازد.
انصراف از خرید پس از ارسال کالا توسط آفیکالا به سمت مشتری، امکانپذیر نمیباشد.
چنانچه بسته ارسالی هنگام تحویل به مشتری دارای اشکالات ظاهری نظیر ضربهخوردگی، مخدوش بودن بستهبندی، رطوبت، تو رفتگی و … باشد، مشتری میتواند بسته را تحویل نگرفته و با پشتیبانی آفیکالا موضوع را در میان بگذارد. تحویل گرفتن بسته تحت هر شرایطی از پست یا پیک یا ناوگان حمل به منزله قبول کالا و تأیید سلامت فیزیکی کالا میباشد.
عودت وجه به مشتری
مشتری میبایست شماره شبای بانکی که حساب آن به نام صاحب پروفایل میباشد را در حساب کاربری آفیکالای خود ثبت نماید (در خصوص افراد زیر 18 سال فاقد کارت بانکی، شماره کارت یکی از والدین ایشان با اولویت پدر، کفایت میکند).
تمامی مبالغ عودتی به مشتری (در انصراف، مرجوعی و …) در بازه 48 تا 72 ساعته کاری پس از توافق موضوع، به شماره شبای بانکی خریدار واریز میشود. از تماس تلفنی و ارتباط برای تسریع فرایند خودداری شود تا مراحل مالی و حسابداری طی شود.
در صورت ایجاب عودت وجه به حساب مشتری، اصل بر این است که مبلغ به شماره شبای بانکی اعلام شده توسط مشتری عودت خواهد شد. مشتری با اعلام شماره شبا به آفیکالا، میپذیرد که نسبت به انجام تراکنشهای مالی در خصوص عودت وجه خریدهای انجام شده از آفیکالا، رضایت داشته و با معرفی شماره شبا در حساب کاربری یا راههای ارتباطی با کارشناسان پشتیبان آفیکالا، مسئولیتهای قانونی در این خصوص را میپذیرد.
در صورتی که در هر خرید واریز اولیه از کارت دیگری صورت گرفته باشد و مغایرتی بین حساب مبدأ که پرداخت اولیه از آن انجام شده با حساب اعلامی توسط مشتری در حساب کاربری کشف شود، آفیکالا میبایست مدارک صاحب حساب کارت مبدأ را به همراه مدارک صاحب پروفایل بررسی کرده و مطابق با ضوابط و مقررات قانونی، مبلغ را به حساب مبدأ عودت خواهد داد.
ارسال کالای مرجوعی
- لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش آفیکالا تماس بگیرید و از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش آفیکالا جداً خودداری کنید
- جهت استفاده از سرویس مرجوعی و تعویض 7 روزه آفیکالا، دقت فرمایید که کالا به خوبی بستهبندی و در شرایط اولیه باشد و کالا بدون هیچگونه خط و خش، ضربدیدگی، شکستگی و سوختگی باشد
- کالا درون کارتن و جعبه اصلی که خریداری شده و بدون هیچگونه آسیبدیدگی یا درج توضیحاتی روی آن، به همراه فاکتور، لوازم جانبی و کارت گارانتی (در صورت وجود) برای آفیکالا ارسال شود
- برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانهای بنویسید). جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته، آن را ارسال کنید
- مورد یا اشکال مشاهده شده بر روی کاغذ به صورت شفاف و خوانا درج و همراه با امضاء در کارتن کالا ارسال گردد
- در صورت ارسال با پست پیشتاز، تصویری از رسید پستی تهیه و به آدرس info@offykala.ir ایمیل کنید
- در صورتی که ساکن شیراز هستید، برای مرجوع کردن کالای خود میتوانید حضوراً کالا را به آدرس دفتر مرکزی تحویل دهید
- در صورتی که ساکن سایر شهرها و استانها (بجز شیراز) هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز اقدام نمایید و بسته خود را به آدرس دفتر مرکزی آفیکالا پست کنید
- اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تأیید کارشناسان خدمات پس از فروش آفیکالا برسد، هزینههای ارسال به عهده آفیکالا خواهد بود؛ در غیر اینصورت هزینه بازگشت کالا بر عهده مشتری است و از مبلغ مرجوعی کسر و باقیمانده مبلغ به حسابتان واریز خواهد شد.